Files
Paolo Parmeggiani. From the point of view to the point of being: “Italy through the Stereoscope”, a virtual tour in the 20th century
Esther Jacopin. Watching Stereoscopic Images: Synthesising Optical Discontinuity and Tactile Continuity
Luisa Feiersinger. Producing illusions in Oz the Great and Powerful. How the stereoscopic movie narrates its medium’s descent and thereby realize its aesthetic potential.
Ferdinando Cesaria, Italo Spada and Anna Marina Cucinelli. An augmented reality mobile application for enhancing paleontological tourism experience
Britt Salvesen. “Monsters of Grace”: A Case Study in Stereoscopic Spectacle
Rui Matoso. Double-bind tecno-estético: Imersão, código, inconsciente e trauma na obra "Serious Games" de Harun Farocki
Nikita Mathias. Between Immersion and Media Reflexivity: Virtual Travel Media in the 19th Century (update)
Sara Raposo. Stereoscopic Therapy: Fun or Remedy?
Ana Rito. Entre as duas vezes que o corpo dançou – algumas considerações sobre os conceitos de presença e imersão na composição de uma coreografia para a câmara
Tiago Manuel Oliveira. Delimitando a Estereoscopia pela Geometria Descritiva
Eliane Gordeeff and João Queiroz. A Atração no Cinema de Animação: além de um princípio animado (update)
Lizângela Torres. Imersão pela noite transfigurada (update)
Rosa Bunchaft. Architectural Camera Obscura: immersive experience and big format contemporary photography
Juan A. F. Rivero. ESTEREOSCOPISTAS BRITÁNICOS EN ESPAÑA: FRANK M. GOOD
Rod Bantjes. HACKING STEREOSCOPIC VISION: THE NINETEENTH-CENTURY CULTURE OF CRITICAL INQUIRY IN STEREOSCOPE USE
Antonio Cardoso. O ecrã, a nuvem e a imersão
Rui Lourosa. A perturbação no haptico
Maria Cristina Miranda Da Silva. A ESTEREOSCOPIA NO BRASIL DO SÉCULO XIX: O CASO DO RIO DE JANEIRO
Rogério Taveira and Fernando Fadigas. “UM RETRATO A GRAFITE E SOM DE ALBERTO CARNEIRO”: ACÇÃO PERFORMATIVA NO JARDIM BOTÂNICO.
Cláudia Madeira. "Pocket theatres" to see at soirées: stereoscopic photography and theatre in images